Új jelszó kérése
Szűrés
Specifikáció
TOP termékek
Termékajánló
Kapcsolódj hozzánk!

Kapcsolódj hozzánk!


         
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj legfrissebb ajánlatainkról!
Naptár
2018. Július
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Házhozszállítás

20.000 Ft felett ingyenes!

Néha kell  kép is a hang mellé.

Fotózásban partnerünk a

Kodak Média webáruház

 

Hangszertesztek
2014.08.05 13:11

Warwick RB Streamer Stage II NT 5 teszt by Rusty

Történt egyszer, hogy 1985-ben Ned Steinberger fütyörészve sétálgatott a NAMM kiállításon, amikor is: megbotlott egy stand szélében. Fölocsúdva meglepetten találta szemben magát a saját tervei alapján készült basszusgitárral, de valami nem stimmelt. Határozottan nem a Spector standja előtt állt, hanem egy fura nevű, európai cég hangszerei meredtek rá az állványokról: Warwick Streamer Stage I, hirdette a felirat. Persze, ennek semmi köze a valósághoz, de egyvalami biztos: elég nagy vihart kavart a Streamerek felbukkanása a piacon, ha már ilyen urbánus legendák is kialakultak a történetről.

 

1982-ben készültek az első modellek Hans Peter Wilfer vezetése alatt, öt évvel a Spector NS széria megjelenése után. Valójában egy rendkvül ésszerű piaci stratégia áll az egész dolog mögött. Warwickék nem akartak beállni a sorba, hogy ázsiai JB copy hegyeket halmozzanak fel raktáraikban, inkább profi, európai gyártású hangszert akartak létrehozni. Anno elég problémás volt az USA-ból behozni a hangszereket, viszont a Spector NS bőgők elég nagy népszerűségnek örvendtek, így adta magát a helyzet, csak ki kellett használni: Hansunk elkezdett Spector copy-kat készíteni. És BUMM: így lett a Streamer, mely 1985-től kapta meg a jelenleg is használatos headstock-ot. Lett is belőle plágium háború, Wilfer fizetett is a Spectornak rendesen, de végül az egész csetepaté feledésbe merült, hiszen egy olyan hangszer jött létre, ami a mai napig a cég zászlóshajójaként van jelen a piacon, és minőségben egyáltalán nem marad alul a konkurens NS szériához képest. A felhasználók nem tévedhetnek. Persze, ebben a kategóriában már nem beszélünk jobb, vagy rosszabbról; mindkettő egyedi és rendkívül minőségi, prémium tulajdonságokkal bír. Innentől kezdve ízlés kérdése.

 

Szintén egy, manapság rendkívül népszerű piaci stratégia vezetett el a címben szereplő hangszer megjelenéséhez, ez nem más, mint a távolkeleti gyártás, melynek köszönhetően árban szélesebb vásárlói rétegek érhetőek el, és nem minden esetben szükséges a minőséget beáldozni ennek érdekében. Ékes példa erre a Warwick RockBass Streamer Stage NT modellje.

 

 

A hangszernek egy öthúros modelljét sikerült a kezeim közé kaparintani egy egyhetes teszt erejéig a Rockforth kft és Kanóc, a ’fehér T.M. Stevens’ jóvoltából. Hálás köszönet érte!

És most jöjjék a várva várt pillanat: tesztnaplómból válogatott részek a hangszer specifikációiról, tulajdonságairól és hangjáról.

 

Csomagoljuk ki:

 

Egy kedves kis kékszínű RockBag tokban landolt nálam a bőgő. Kicsomagolva igen komoly látvány tárult elém. Lakkfekete, masszív, igen esztétikus darabot tarthattam a kezemben, első blikkre simán lehetne német Warwick. Ennek ellenére még nem az, de már majdnem. Hogy miért is írom ezt? Mindent a maga idejében.

 

Nyakbaakasztva a hangszer határozottan érezteti velünk, hogy itt nincs mese: „Egy komoly darab vagyok.” Szeretem érezni, hogy van valami a nyakamban, és nem csalódtam. A súlya ellenére egy kiegyensúlyozott, remek súlyponttal rendelkező bassgitárról van szó. Nem akarja megfejelni a padlót, de a test sem dolgozik ellen a nyaknak, ugrálós színpadi akrobatáknak is kielégítő tulajdonságokkal bír. Mindemellé gyönyörű vonalakkal rendelkező, az emberi test anatómiáját követő, ergonómikus formatervezés jár. Míg a Thumb egy könnyed, ultraergonómikus forma, a Corvette pedig izmos és komprumisszummentes, addig a Streamer ezek legjobb tulajdonságait hordoza magában. Igazi színpadi igásló. Extra meglepi, amit ebben a kategóriában nem kapunk szinte egy gyártótól sem: jól átment a nyak a bőgőn. Mint a nevében szereplő ’NT’ jelölésből sejthettük, egy átmenőnyakas konstrukcióról van szó. Thumbs up! (Thumb…értitek… xD)

 

Hardware tekintetében nem lehet panasz. J/J aktív Mec szedők, Active Rockbass kétutas elektronika, ergonómikus potik, Warwick hangolókulcsok, és a méltán híres Warwick sajátosság: a Just-a-Nut kétrészes bridge. A hidat gyakorlatilag minden irányba állíthatjuk, így nincs olyan bassgitáros, akinek ne lehetne eltaláni a játékkomfortjához szükséges pozíciókat, húrnyomást. Az aktív elektronikánál négy potit találhatunk: hangerő, balansz, magas, mély. Ezek használatára a hangnál majd külön kitérek.

 

Anyaghasználatot tekintve a Warwick mindig is nagyon válogatós cég volt, keleti gyártású hangszereikhez is személyesen az anyacég emberei mazsolázgatják az anyagot, gondoskodva róla, hogy egy hangszerbe lehetőleg azonos tulajdonságú faanyagok kerülhessenek a kiegyenlített hangzás érdekében. A nyak egy ötrétegű szendvics: testen átmenő háromrétegű juhar, ekanga (egzotikus) merevítéssel a rétegek között. Erre került rá kétoldalról egy-egy éger szárny. Fogólapja rózsafából készült. A hangszer magasfényű poliuretán lakkozást kapott, ami nem csak egy kiváló alaphangzást biztosít, hanem rendkívül esztétikus, igényes megjelenést kölcsönöz a hangszernek. Ezen összetétel eredménye egy kiegyenlített hangzású, kellemes súlyeloszlással rendelkező, szemnek is kellemes látványt nyújtó profi hangszer.

 

Térjünk is ki erre a kiegyenlített hangzásra! Ezen szókapcsolatot olvasván boldogan dőlnek hátra a jazzkonzisok, hogy micsoda fusion-jazz finomságokat fognak majd tapasztalni… Unplugged is már szép testhangja van, az átmenő nyaknak hála az egész test feltűnően hosszan és erősen rezonál. Dugjuk is be gyorsan! És ezen a ponton fog a jazzkonzis fotel még hátrébb esni. Erősítőn, bőgőn is minden középen, a hang pedig robban! Nem ezt az attackot vártam egy átmenőnyakas bőgőtől. Ilyen hangindulást egy JazzBass produkál híd hangszedőnél agyighúzva 2k-nál :D  Meglepő finomság az én pengetőzéshez és Panterához edzett kezeimnek. Sok bőgőnél hiányzott, hogy ujjal nem tudok olyan attackot produkálni, mint pengetővel, de itt varázsütésre megérkezett. És: KIEGYENLÍTETT. Nem erőszakoskodik, tudja hol a helye a zenében. Nem tűnik ki, nem tűnik el, hanem egy határozott, felismerhető karakterrel beleül a zenekari környezetbe.

 

 

Három különböző erősítő-összeállítással próbáltam ki a hangszert, plusz vonalból stúdió körülmények közt. Minden esetben sikerült hoznia a cég által büszkén hirdetett egyedi hangzását, kivéve talán egy SVT-4 összeállítással. Félreértés ne essék: eszméletlenül jó erősítő, de akármit dugok rá, inkább az erősítő szól, mint a hangszer. Lényeg a lényeg: kifejezetten kezelhető, egyedi karakterrel bíró hangot kapunk teljesen flat beállításokkal. Egy hangszer márpedig akkor jó, ha középállásban is jó hangot produkál. Ha nem, akkor tekergetheti az ember akárhova, nem fogja elérni a kívánt hatást. Számomra az ideális elektronika a killswitch :D   Ebből kiindulva vizsgálgattam az elektronikai adottságokat. Az eq középállásban mindenféle hangszedő kiosztásban jól szerepelt. Nyaknál kellemesen meleg, vastag walkingbass, hídhoz tekerve pedig buborékol, ahogy kell /by Andy Irvine/.

 

Az eq állítgatásával érdemes finoman bánni. Bevallom, nagy Panterás létremre elkapott a gépszíj, és csutkára kitekertem mind a magas, mind a mély potikat és csapkodtam rajta a modernebbnél modernebb metálriffeket. Precíz, egyenletes high-end hangzés jellemzi a Streamert, amivel a DirtyLoops kedvelő funkisták és a Maiden rajongók is le tudnak pacsizni egymással. Középről kicsit visszavéve az eq-t és a balanszot a híd felé 20%-kal eltekerve jön elő a hangszer igazi lelke. Itt már a nyugodtabbak is élvezni fogják a barangolást a hang világában, felfedezve a korai motown érát, vagy minimális belenyúlással a neo-soul és R’n’B hangzást. Nyakhoz közelebb tekerve egy kicsit szeszélyesbb a Streamer, de előhovarázsolhatjuk kedvenc vintage soundjainkat.

 

Az eq emelgetésénél viszont figyeljünk oda, mit csinálunk, a magasat csak abban az esetben tekerjük ki jobban, ha szeretnénk javítani valamit elhasználódott, öreg húrjaink fényén! Ügyesen kezelve az eq boostolást, még az izgága funky ujjak is ki tudják csalni belőle kedvenc feka-zenéjüket J

 

Összegezve:

 

Kiváló, minőségi kivitelezés, a profi hardware által támogatott széles tonális skála, kiemelkedő játékkomfort és dinamika, ezek a főbb jellemzői a Warwick RockBass Streamer NT-nek. Egyáltalán nem magas árával hosszú évekre társra lelhet benne a nem túl vastag tárcájú zenészember. Ne feledjük: ebben a kategóriában átmenőnyakas, profi hangszert nem kapni! Rendkívül hatékony fegyver a színpadon, megbízható partner a stúdióban. Ez a Warwick RB Streamer Stage II NT.

 

Ölel Titeket:

Rusty

 

További infók és képek a cég honlapján:

www.warwickbass.com

 

A teszthangszert rendelkezésre bocsátotta a Warwick és Framus hangszerek hazai forgalmazója:

RockForth kft

www.rockforth.hu

 

Webshop link: 

Warwick RockBass Streamer Stage NT 5 húr Fekete HP aktív

http://www.rockforth.hu/spd/1564721005CAALDA05/Warwick-RockBass-Streamer-Stage-NT-5-hur-Fekete-HP

 

Warwick RockBass Streamer Stage NT 5 húr Honey Ofc aktív

http://www.rockforth.hu/spd/1564721005CAALDA04/Warwick-RockBass-Streamer-Stage-NT-5-hur-Honey-Ofc

 

Warwick RockBass Streamer Stage NT 4húr aktív

http://www.rockforth.hu/spd/1564721005CAALDAWW/Warwick-RockBass-Streamer-Stage-NT-4hur-aktiv